14 wskazówek SEO dla Etsy, aby dotrzeć do większej liczby kupujących
Czy masz sklep Etsy, który nie generuje wystarczającego ruchu? A może dopiero zaczynasz przygodę z Etsy, konfigurujesz ofertę swojego sklepu i chcesz od razu zająć się pozycjonowaniem? Niezależnie od przypadku, ten artykuł dotyczy wskazówek SEO Etsy, które pomogą zwiększyć ruch w sklepie.
Uwielbiam Etsy i robię to od ponad dekady. Lubię znajdować produkty, sklepy i sprzedawców, których nie znalazłbym nigdzie indziej. Znalazłem tak wielu niesamowitych artystów i twórców na Etsy i kupiłem nieskończoną ilość produktów jako prezenty dla innych i dla siebie. Naprawdę lubię wspierać sprzedawców Etsy, kiedy tylko mogę.
Często znajduję sklepy, w których kupuję na platformie Etsy, dzięki ich funkcji wyszukiwania. W ten sposób tak wielu sprzedawców uzyskuje ruch. Jeśli nie masz jeszcze wbudowanych odbiorców, którzy mogliby kierować Cię do Twojego sklepu, będziesz w dużej mierze polegać na wyszukiwarce Etsy. W ten sposób kupujący Cię znajdują.
I o to właśnie chodzi w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek; chodzi o wybranie fraz kluczowych, których ludzie szukają na Etsy i pracę nad rankingiem dla tej frazy. Nie martw się; w dalszej części artykułu opowiemy więcej o tych wszystkich strategiach SEO Etsy.
Te wskazówki pomogą każdemu sklepowi, bez względu na lokalizację sklepu, to, co w nim sprzedajesz, a nawet tłumaczenie sklepu.
Czym jest Etsy SEO?
Etsy SEO ma te same zasady, co optymalizacja pod kątem wyszukiwarek takich jak Google, ponieważ optymalizujesz swoje oferty, aby pojawiały się w wynikach wyszukiwania Etsy. Tak więc, zamiast potrzeby płatnych reklam lub kierowania własnego ruchu do sklepu, celem jest sprawienie, aby Twoje oferty pojawiały się, gdy ktoś szuka produktu na Etsy.
Załóżmy na przykład, że sprzedajesz kocyki dziecięce. Możesz kierować reklamy na frazę kluczową, taką jak "niestandardowe kocyki dziecięce", a jeśli Twoje SEO jest na miejscu, możesz pojawić się w wynikach, dzięki czemu gdy klient wpisze tę frazę, ludzie znajdą Twoje kocyki.
Chodzi o wybranie odpowiednich słów kluczowych o dużej liczbie wyszukiwań i niższej konkurencji, aby pojawić się w algorytmie wyszukiwania Etsy. Musisz upewnić się, że Twoja fraza ma związek z tym, co sprzedajesz, aby algorytm Etsy Cię wybrał.
Czym są słowa kluczowe?
Słowa kluczowe to słowa, które wpisujesz w wyszukiwarkę lub wyszukiwarkę Etsy, aby znaleźć przedmiot lub odpowiedź, której szukasz.
Jeśli odwiedzasz Etsy, aby zrobić zakupy na Dzień Matki, możesz szukać "śmiesznego swetra dla mamy" lub "delikatnego naszyjnika z pereł" - to są frazy kluczowe.
Kluczem do słów kluczowych jest znalezienie fraz, które pasują do tego, co sprzedajesz, ale mają mniejszą konkurencję i duży ruch związany z wyszukiwaniem. Da ci to przewagę i większą szansę na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Właściciele sklepów Etsy powinni wykorzystywać frazy kluczowe w swoich ofertach, aby zwiększyć swoje szanse na zwiększenie sprzedaży.
Znajdowanie najlepszych słów kluczowych i narzędzie SEO Etsy
Wybierając frazy kluczowe do użycia na Etsy, nie chcesz zgadywać, jakich wyszukiwanych haseł używają Twoi klienci!
W tym miejscu przydają się narzędzia słów kluczowych. Mogą one dostarczyć szczegółowych informacji na temat fraz dla Twoich ofert, w tym tego, jak często są wyszukiwane i jak bardzo są konkurencyjne.
Naprawdę musisz użyć narzędzia słów kluczowych specjalnie dla Etsy, aby znaleźć i wybrać najlepsze frazy dla swoich ofert.
Przyjrzyjmy się niektórym z tych narzędzi SEO Etsy!
1. Marmalead
Marmalead to przyjazne dla początkujących narzędzie do słów kluczowych, które jest proste w użyciu. Jest to dobre, solidne narzędzie, które pomoże ci znaleźć najlepsze frazy kluczowe do wykorzystania w twoich ofertach.
Cechy Marmalead:
- Narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych - w tym słów kluczowych z długiego ogona
- Wyniki wolumenu wyszukiwania
- Wyniki konkurencji
- Narzędzie sezonowości - które pozwala zobaczyć, jak dana fraza radzi sobie w ciągu roku.
- Funkcja Storm - która daje dużą listę słów kluczowych do rozważenia
- i nie tylko!
Marmalead oferuje bezpłatny 7-dniowy okres próbny, który nie wymaga karty kredytowej.
2. Sale Samurai
Sale Samurai to kompleksowe narzędzie SEO dla Etsy. Jest to dynamiczne narzędzie słów kluczowych, które daje ci władzę i kontrolę nad SEO twoich ofert, aby poprawić ranking twojego sklepu Etsy.
Funkcje Sale Samurai:
- Narzędzie do badania słów kluczowych
- Rozszerzenie dla przeglądarki Chrome
- Analiza konkurencji
- Korzystaj z Sale Samurai z poziomu Etsy!
- Dane do pobrania
- Monitoruj bestsellery i ucz się od nich
- Sugestie słów kluczowych, liczba tagów i wiele więcej!
Sale Samurai oferuje ograniczoną bezpłatną wersję próbną. Będziesz musiał użyć metody płatności, aby zarejestrować się w bezpłatnym okresie próbnym, ale możesz anulować w dowolnym momencie.
3. Alura.io
Alura.io to potężne narzędzie słów kluczowych Etsy, podobne do dwóch wymienionych powyżej. Podobnie jak Marmalead i Sale Samurai, użyjesz Alura do znalezienia fraz kluczowych, które przyciągną ruch do Twojej oferty. Celem jest znalezienie frazy z dobrym ruchem, ale niską konkurencją.
Cechy Alura:
- Pulpit sprzedaży Etsy - szybki wgląd w przychody, zamówienia i nie tylko.
- Wyszukiwarka słów kluczowych
- Narzędzie do badania produktów - głębokie zagłębienie się w pomysły na produkty w celu analizy innych sklepów
- Rozszerzenie dla przeglądarki Chrome
- Narzędzie pomocnicze do aukcji - które pomaga ulepszyć sklep i aukcje
- i nie tylko!
Alura oferuje bezpłatną wersję próbną, która nie wymaga metody płatności.
4. Everbee
Everbee to ostatnie narzędzie, które zamierzamy dziś przetestować. Jest takie samo jak pozostałe, ponieważ jest to narzędzie do badania słów kluczowych dla każdego, kto ma sklep Etsy, który chciałby zwiększyć liczbę odwiedzin i sprzedaż.
Cechy Everbee:
- Wtyczka Chrome
- Pulpit nawigacyjny sklepu
- Kanał sprzedaży do łatwego śledzenia sprzedaży w sklepie
- Narzędzia produktowe i badawcze
- Sekcja "Moje oferty", która analizuje Twoje oferty
- Wbudowany kalkulator zysków Etsy
- I jeszcze więcej!
Możesz zapisać się na bezpłatny okres próbny Everbee bez dodawania metody płatności!
Jak zoptymalizować swój sklep Etsy
Przed zoptymalizowaniem każdej listy produktów warto zoptymalizować front sklepu na rynku Etsy. Nie jest to tak trudne, jak mogłoby się wydawać. Gdy poznasz podstawy, będziesz w stanie szybko przejść przez tę część.
Nagłówek obrazu
Niezależnie od tego, czy wybierzesz duży baner, czy mini baner, będziesz potrzebować obrazu do sekcji nagłówka swojego sklepu. Najlepiej jest umieścić w nim zdjęcia produktów i/lub nazwę sklepu i slogan. Chociaż obecnie oferują opcję "bez banera", zaleca się użycie banera w tej sekcji sklepu.
Podtytuł sklepu
Pod nazwą sklepu znajduje się podtytuł. Jest to miejsce na wykorzystanie słów kluczowych. Zamiast wpisywać coś w rodzaju "zabawne kartki na zabawne okazje", rozważ coś w rodzaju "kartki urodzinowe i kartki z podziękowaniami dla zabawnych ludzi". Widzisz, jak włączyłem kartki urodzinowe ORAZ kartki z podziękowaniami, które są frazami kluczowymi wyszukiwanymi przez ludzi?
Ogłoszenie o sklepie
Jest to świetne miejsce na krótkie, słodkie i rzeczowe informacje o tym, o czym jest Twój sklep, ale także na uwzględnienie fraz kluczowych SEO. Chociaż nie sądzę, aby ta sekcja miała obecnie kluczowe znaczenie dla SEO, nie zaszkodzi naturalnie zawrzeć w niej frazy kluczowe. Nigdy nie umieszczaj słów kluczowych - to stara szkoła i nie ma znaczenia w dzisiejszym świecie optymalizacji.
Sekcja Informacje
Wypełnienie wszystkich sekcji witryny ma zasadnicze znaczenie dla rankingu sklepu w Etsy. Obejmuje to sekcję Informacje. Pomoże to kupującym poznać Ciebie i Twój produkt oraz poprawić "wynik doświadczenia klienta i rynku", na który Etsy patrzy podczas rankingu Twojego sklepu.
Listy produktów
Aby stworzyć wysokiej jakości oferty dla wyszukiwarki Etsy, musisz zoptymalizować następujące obszary w każdej z ofert produktów.
1. Tytuł
Tworząc tytuły dla swoich ofert, zastanów się, czego szuka potencjalny nabywca. Zamiast czegoś takiego jak "Malowany nadruk trzmiela" dla grafiki pszczoły, kupujący częściej szukają "kapryśnego nadruku", "zabawnego nadruku", a nawet "nadruku do pokoju dziecięcego". Wejdź w umysł kupującego - lub jeszcze lepiej, skorzystaj z jednego z narzędzi słów kluczowych wspomnianych powyżej; będzie to bardzo pomocne przy wyborze fraz kluczowych.
2. Tagi
Etsy pozwala wybrać do 13 tagów na ofertę; użyj ich wszystkich. Zaleca się wybieranie słów kluczowych z długim ogonem zamiast krótkich słów kluczowych, ponieważ większość kupujących używa ich do wyszukiwania.
Na przykład, jak często odwiedzasz witrynę i wpisujesz "sztuka", gdy potrzebujesz dzieła sztuki do swojej kuchni? Prawdopodobnie nie często, ale prawdopodobnie wpisujesz coś w rodzaju "sztuka kuchenna", "sztuka kuchenna z warzywami" lub "cytaty ze sztuki kuchennej". Wszystko jasne.
Nie oznacza to, że w ogóle nie możesz używać krótszych słów kluczowych, ale powinieneś dążyć do większej liczby długich ogonów niż krótkich ogonów, gdy jest to możliwe lub gdy ma to sens.
3. Kategorie
Zamiast tworzyć kategorie w nazwie sekcji, z nazwami takimi jak "sztuka niestandardowa", "odbitki artystyczne", "sztuka natury", "koszulki", "kubki" i tak dalej - pomyśl o frazach kluczowych, które są wyszukiwane za pomocą opisowych słów kluczowych z dłuższym ogonem.
Przykładem sklepu z koszulkami może być:
- Śmieszne koszulki dla nauczycieli
- Koszulki dla mam
- Koszulki z kwiatami
- Chrześcijańskie koszulki
- i tak dalej
Nie tylko poprawi to SEO Etsy, ale także pomoże kupującym lepiej poruszać się po witrynie sklepu. Jeśli interesują ich koszulki chrześcijańskie, zobaczą je w Twoich kategoriach.
4. Atrybuty
Innym obszarem, który może pomóc w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek Etsy, są atrybuty. Atrybuty to opcje w każdej ofercie, które pojawiają się po kategoriach.
Zauważysz opcje takie jak:
- Kolory
- Wymiary
- Okazje
- Pokój
- Przedmiot
- I inne opcje, w zależności od wybranej kategorii
Atrybuty mogą pomóc kupującym łatwiej znaleźć Cię w wyszukiwarce.
5. Opis oferty
To świetne miejsce na dodanie kilku fraz kluczowych, na które chcesz kierować reklamy dla każdej oferty. Nie chcesz jednak upychać słów kluczowych, jak to zwykło robić wiele osób. Teraz powinieneś dążyć do naturalnego dodania wyszukiwanego terminu lub dwóch w pierwszym akapicie oferty.
Przykładem może być coś w stylu:
"Ten piękny naszyjnik z czerwonym rubinem to idealny prezent na rocznicę ślubu, a nawet prezent na Dzień Matki dla kobiety, która ma wszystko".
Frazy kluczowe w tym zdaniu to "prezent na rocznicę ślubu" i "prezent na Dzień Matki".
6. Używaj zdjęć wysokiej jakości
Optymalizacja oferty to nie tylko słowa kluczowe; chodzi również o to, aby pomóc potencjalnemu nabywcy w jak najlepszym doświadczeniu zakupów w Twoim sklepie. Zdjęcia są jedną z najważniejszych części oferty online, w której kupujący nie może zobaczyć ani dotknąć produktu.
Użyj naturalnego światła lub lightboxu, aby zrobić dobrze oświetlone zdjęcia, które prezentują każdą część produktu, aby kupujący miał dokładne wyobrażenie o tym, czym będzie, zanim pojawi się u jego drzwi.
Etsy dopuszcza dziesięć zdjęć. Zalecam wykorzystanie jak największej liczby tych zdjęć. Oto kilka świetnych wskazówek dotyczących robienia zdjęć w domu.
7. Niższe ceny wysyłki
Etsy faworyzuje oferty z niższymi lub bezpłatnymi cenami wysyłki, ponieważ wie, że wielu kupujących preferuje takie rozwiązanie. Chociaż może to być trudne dla właściciela sklepu, zaoferowanie bezpłatnej wysyłki nie jest niemożliwe.
Wystarczy uwzględnić koszty wysyłki w cenie produktu. Tak więc, zamiast pobierać opłatę w wysokości 25 USD z dodatkową opłatą za wysyłkę w wysokości 5 USD, po prostu podnieś cenę do 30 USD za przedmiot.
Często wystawiaj aukcje
Chociaż nie zawsze jest to możliwe, w zależności od tego, co sprzedajesz, częste dodawanie nowych ofert może poprawić pozycję Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania.
Są ku temu dwa powody:
- Nowe oferty często uzyskują tymczasowy wzrost w wynikach wyszukiwania.
- Im więcej zoptymalizowanych ofert, tym większe szanse na ruch, ponieważ w wynikach wyszukiwania pojawia się więcej ofert.
Właśnie dlatego "eksperci" Etsy zalecają właścicielom sklepów cyfrowych i sklepów z szablonami, a nawet sklepów drukujących na żądanie, wystawianie wielu przedmiotów tygodniowo w celu zwiększenia ruchu.
Jeśli jednak jesteś artystą lub twórcą, nie zawsze jest to wykonalne, ponieważ oznacza to, że musisz wykonywać więcej pracy, szybciej.
Tak więc, chociaż częste wystawianie aukcji może pomóc, nie uważam, że jest to niezbędne do odniesienia sukcesu w wyszukiwarce Etsy. W oczach Etsy nie chcesz mieć sklepu w stagnacji, ale wystawianie kilku produktów tygodniowo nie jest konieczne dla każdego sklepu.
Dobre recenzje
Zawsze dobrze jest dążyć do 5-gwiazdkowych recenzji. Jeśli klient ma do wyboru dwa sklepy, ten z lepszymi recenzjami prawdopodobnie wygra.
Etsy bierze pod uwagę twoje oceny, ale oprócz zadowolenia Etsy, chcesz odwołać się do swoich klientów. Dążenie do dobrych recenzji powinno być celem każdego właściciela sklepu.
Kilka sposobów na zwiększenie szans na dobre recenzje:
- Doskonałe zdjęcia, dzięki którym klient dokładnie wie, co otrzymuje, zanim produkt zostanie dostarczony. Obejmuje to zademonstrowanie rozmiaru, koloru itp. produktu w najlepszy możliwy sposób.
- Dołącz wideo do swoich ofert Etsy, aby mogli zobaczyć je w akcji.
- Kompletne i dokładne opisy produktów są pomocne w uzyskaniu wysoko punktowanej recenzji.
- Szybka wysyłka to kolejny świetny sposób na zadowolenie klienta.
- Doskonała komunikacja ma kluczowe znaczenie, jeśli na przykład wystąpi opóźnienie w produkcji lub wysyłce.
- Poproś o recenzję po otrzymaniu przedmiotu. Możesz wysłać wiadomość e-mail z prośbą o recenzję po otrzymaniu produktu przez klienta. Dodaj, że jeśli mają jakiekolwiek problemy z zamówieniem, aby dać ci znać, ponieważ chętnie pomożesz.
Potrzebujesz większego ruchu, dodaj media społecznościowe
Nie musisz polegać wyłącznie na wyszukiwarce Etsy, aby uzyskać kliknięcia do swoich ofert i sklepu. Media społecznościowe to świetny sposób na zwiększenie ruchu i sprzedaży, a także zbudowanie bazy lojalnych klientów.
Niektóre z bardziej popularnych platform to:
- TikTok
- oraz nowo uruchomiona platforma Threads
Radzę również utworzyć konto na Pintereście i korzystać z tej wizualnej wyszukiwarki.
Rozważ dodanie bloga
Blog działa jak strona docelowa witryny, umożliwiając pokazanie firmy za kulisami. Jest to również okazja do przyciągnięcia ruchu za pośrednictwem wyszukiwań w Google, które możesz wysłać do swojego sklepu, jeśli umieścisz do niego link.
Prowadzenie bloga dla sklepu Etsy nie jest konieczne, ale może być świetnym atutem dla każdej firmy. Oto kilka prostych kroków do założenia bloga.
Wskazówki dotyczące SEO na Etsy Podsumowanie
Prowadzenie sklepu Etsy jest zabawne, satysfakcjonujące i może być opłacalne. Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z SEO, może to wydawać się przytłaczające, ale z czasem stanie się to twoją drugą naturą i powinno pomóc twojemu sklepowi przyciągnąć większy ruch.
Jedną z zalet sprzedaży na Etsy jest możliwość uzyskania organicznego ruchu z wyszukiwarki, więc nie zostawiaj tego na stole!
Wykonanie tych kroków da ci przewagę nad sklepami, które nie stosują SEO Etsy i da ci większą szansę na pojawienie się, gdy ktoś szuka tego, co sprzedajesz.
Życzymy powodzenia w prowadzeniu sklepu!
Dopiero zaczynasz swoją działalność? Koniecznie pobierz ten darmowy szablon biznesplanu!