Post

Jak założyć firmę zajmującą się sprzedażą newsletterów

Jeśli uwielbiasz czytać subskrypcje newsletterów takich jak The Daily Skimm i jesteś ciekawy, jak możesz rozpocząć biznes newsletterowy z domu, czytaj dalej!

Możliwość utrzymania się ze swoich słów to marzenie wszystkich tych, którzy kochają pisać. Niestety, zarabianie na życie jako pisarz może być trudne. W związku z tym, że na rynku pojawiły się płatne biuletyny, może się to zmienić.

Płatny newsletter to usługa oparta na subskrypcji, w której treści są regularnie dostarczane do skrzynki odbiorczej subskrybenta. Zwykle newslettery są wysyłane codziennie, co tydzień, co dwa tygodnie lub co miesiąc i często zawierają mieszankę treści oryginalnych, kuratorskich i sponsorowanych.

Płatne newslettery nie tylko zapewniają stały strumień powtarzających się dochodów, ale także dają Ci kreatywną licencję na pisanie o czymkolwiek chcesz. Są łatwe i tanie do rozpoczęcia, a to fantastyczny sposób na zbudowanie swojego autorytetu w wybranej branży.

Czy to projekt poboczny, czy nowy mały biznes, płatne newslettery mają duży potencjał monetyzacji.

Ten model biznesowy jest przyjazny dla początkujących, nawet jeśli jesteś nowym pisarzem bez publiczności. Wystarczy wykonać te kroki, które pokażą Ci, jak rozpocząć biznes newsletterowy od zera!

1. Określ cele swojego newslettera

Zanim zaczniesz tworzyć treści, warto ustalić kilka celów końcowych dla swojego newslettera.

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad docelową grupą odbiorców. Do kogo chcesz dotrzeć ze swoim newsletterem? Kiedy już znasz swoją grupę docelową, możesz zacząć myśleć o tym, jakie treści byłyby dla niej wartościowe. Na przykład, czy docenią artykuły na temat aktualnych wydarzeń? Porady dotyczące lepszego życia? A może coś lekkiego i zabawnego, jak zagadki czy dowcipy?

Następnie zastanów się, jak często chcesz wysyłać swój newsletter. Co tydzień? Co miesiąc? Kwartalnie? Nie ma tu dobrej lub złej odpowiedzi, wszystko zależy od Twoich celów i odbiorców.

Jeśli nie jesteś pewien, jak często planować swoje emaile, zacznij od miesięcznego newslettera i zobacz, jak to będzie. Zawsze możesz później zwiększyć częstotliwość w oparciu o opinie swoich subskrybentów, ale zaczynanie od codziennego newslettera może być zbyt przytłaczające.

Skoro już zdecydowałeś się na cele swojego newslettera, czas zacząć planować jego zawartość.

2. Określ, jakie korzyści przyniesie czytelnikowi Twój newsletter

Jaką wartość będzie miał Twój newsletter dla subskrybentów? Czy będzie on zawierał oferty specjalne i rabaty? Czy podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat nowości związanych z tematem newslettera? Czy będzie zawierał linki do ekskluzywnych filmów lub innych treści?

Na przykład, jeśli jesteś pisarzem specjalizującym się w finansach, możesz stworzyć płatny newsletter o inwestowaniu i oferować subskrybentom praktyczne porady, jak rozwijać swoje pieniądze.

Jeśli jesteś samozwańczym "maniakiem porządku", możesz stworzyć newsletter zawierający wskazówki dotyczące utrzymania porządku i listę najlepszych produktów, które pomogą czytelnikom uporządkować ich domy.

Z kolei jeśli jesteś ekspertem w dziedzinie domowego rzemiosła, Twój newsletter może zawierać tutoriale i linki do filmów demonstrujących różne techniki rzemieślnicze.

3. Ustal swoją strukturę płatności

Decyzja o tym, ile pobierać za swój płatny newsletter może wydawać się zniechęcająca, ale wcale nie musi! Oto kilka rzeczy do rozważenia, które pomogą Ci ustalić idealny punkt cenowy dla Twojego biznesu newsletterowego.

Bezpłatny a płatny

Po pierwsze, zastanów się, czy chcesz, aby każdy email był płatny, czy też będziesz miał również te darmowe.

Przykładowo, darmowi subskrybenci mogą otrzymywać 1-2 emaile miesięcznie, natomiast osoby zapisane na newsletter premium mogą otrzymać dodatkowo 2-3 emaile miesięcznie.

Darmowe emaile dają czytelnikom przedsmak tego, czego mogą się spodziewać po Twoim newsletterze. Dzięki temu zbudujesz zaufanie do swoich odbiorców i zachęcisz ich do korzystania z treści newslettera. Pozwala to również na umieszczenie na końcu każdego darmowego maila wezwania do działania, zachęcającego do zapisania się na płatną wersję.

Cennik

Istnieje kilka czynników, które należy rozważyć przy ustalaniu ceny newslettera. Pierwszym z nich jest treść. Na przykład, jeśli Twój newsletter zawiera wartościowe spostrzeżenia i ekskluzywne treści, będziesz w stanie zapłacić więcej niż w przypadku, gdy jest to głównie curation i product roundups.

Po drugie, weź pod uwagę swoich odbiorców. Kim są i jaki jest ich dochód do dyspozycji? Jeśli twoi docelowi czytelnicy są zajęci profesjonalistami z wysokim dochodem, możesz być w stanie pobierać więcej niż jeśli są to rodzice w domu na napięty budżet.

Wreszcie, spójrz na konkurencję. Jakie są inne płatne biuletyny w twojej niszy? Nie chcesz być ani za wysoki, ani za niski - znajdź złoty środek, który pozwoli Ci zarobić, a jednocześnie zapewni wartość Twoim czytelnikom.

Ostatecznie nie ma jednej "właściwej" ceny dla płatnego newslettera, ale zakres zwykle mieści się między 5 a 10 dolarów miesięcznie.

4. Zdecyduj się na swoją platformę

Istnieją dziesiątki platform, które możesz wybrać do hostowania swojego płatnego newslettera, a decyzja, która jest dla Ciebie najlepsza, może szybko stać się przytłaczająca. Większość dostawców usług emailowych posiada opcje tworzenia płatnego newslettera, jak ConvertKit, Sendinblue, czy Buttondown. Ale choć są to solidniejsze narzędzia do email marketingu, nie są najbardziej przyjazne dla budżetu.

Niezależnie od tego, jaką platformę do email marketingu wybierzesz, upewnij się, że email, który wysyłasz będzie wychodził z domeny platformy lub Twojej własnej domeny. Unikaj konfiguracji, w której e-maile są wysyłane z konta Gmail, ponieważ jest bardziej prawdopodobne, że skończą w folderze spamu odbiorców.

To są moje trzy najlepsze zalecenia dotyczące rozpoczęcia płatnego newslettera w budżecie.

1. Substack

Substack to jedna z najpopularniejszych platform do tworzenia płatnych newsletterów. Jest darmowy i ma minimalistyczny, przyjazny dla użytkownika interfejs, dzięki czemu jest atrakcyjny dla tych, którzy lubią proste rzeczy. Integruje się również z Stripe dla wygodnych wypłat.

Jedynym minusem jest to, że Substack pobiera 10% od każdej płatnej subskrypcji newslettera. Nie masz również niestandardowej domeny dla swoich e-maili, chyba że uaktualnisz za 50 USD.

2. Ghost

Ghost jest podobny do Substack, ale ma o wiele więcej funkcji. Pochodzi z niestandardowego adresu e-mail i więcej opcji projektowania dla witryny. Obsługuje również integracje z setkami aplikacji, a nawet ma swój własny program polecający.

Największą wadą Ghost jest to, że nie ma darmowej wersji; jego ceny zaczynają się od 9 dolarów za miesiąc.

3. Patreon

Patreon nie jest platformą do wysyłania newsletterów, ale można ją łatwo wykorzystać. Patreon jest świetną platformą do wykorzystania, jeśli zamierzasz włączyć dodatkowe treści poza newsletterem. Na przykład, na Patreonie subskrybenci mogą otrzymać dostęp do ekskluzywnych ankiet, linków, zdjęć, filmów lub transmisji na żywo. Za każdym razem, gdy publikujesz coś na swoim Patreonie, treść ta jest wysyłana do listy mailowej Twojego patrona.

Patreon jest bezpłatny w użyciu i bierze procent od zarobków każdego subskrybenta w oparciu o twój plan. (Standardowy plan to 8%.) Łączy się również z PayPal, a Ty możesz zażądać wypłaty w dowolnym momencie.

Jedyną wadą Patreon jest to, że nie dostajesz własnego adresu e-mail domeny, chyba że integrujesz go z dostawcą usług e-mail, który ma jeden.

5. Zrób trochę podstawowego brandingu

Nie musisz poświęcać dużo czasu ani pieniędzy na projekt swojego newslettera. Ważne jest jednak, aby wprowadzić pewien podstawowy branding, aby newsletter wyglądał profesjonalnie, a czytelnicy mogli łatwo zidentyfikować jego treść. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć.

Wybierz krótką, ale unikalną nazwę dla swojego newslettera

To, jak nazwiesz swój newsletter, znacząco wpływa na to, jak czytelnicy postrzegają jego treść i Twoją markę. Postaraj się, aby nazwa była krótka i łatwa do zapamiętania.

Jeśli nie masz pomysłu, zrób burzę mózgów z przymiotników i rzeczowników związanych z tematem newslettera i sprawdź, czy uda Ci się połączyć dwa, które dobrze brzmią. Bardzo dobrze sprawdzają się tu aliteracje, rymy i gra słów.

Na przykład, niektóre nazwy dla newslettera o kawie mogą brzmieć:

  • Java Jottings
  • The Brews News
  • Coffee Klatch

Stwórz proste logo

Twoje logo nie musi być niczym wymyślnym. Wystarczy proste logo tekstowe z nazwą Twojego newslettera, napisane zabawną czcionką. Możesz skorzystać z darmowego kreatora logo, takiego jak Canva, aby stworzyć je szybko i łatwo.

Dostosuj swoją platformę

Na koniec skorzystaj z narzędzi projektowych swojej platformy, aby jeszcze bardziej spersonalizować swój newsletter - prawie każda z nich będzie miała opcje wgrania swojego logo i wyboru kolorystyki.

6. Napisz kilka pierwszych newsletterów zanim wystartujesz

Jeśli nigdy wcześniej nie pisałeś newslettera, nie martw się! To nie jest takie trudne, jak się wydaje. Pamiętaj tylko, aby mieć na uwadze swoich odbiorców i pisać na tematy, które ich zainteresują. Oto kilka wskazówek, jak tworzyć zabójcze newslettery, które pokochają czytelnicy.

Użyj szablonu

Nie musisz zaczynać od zera za każdym razem, gdy siadasz do pisania newslettera. Zamiast tego skorzystaj z szablonów e-maili, aby zaoszczędzić czas i uczynić proces bardziej efektywnym.

Na przykład możesz stworzyć szablon, który będzie zawierał sekcje na artykuły tematyczne, ogłoszenia i porady tygodnia. Pomoże Ci to uporządkować myśli i sprawi, że Twój newsletter będzie za każdym razem dobrze zaokrąglony i informacyjny.

Wykorzystaj chwytliwą linię tematu

Linia tematu to nagłówek Twojego newslettera i prawdopodobnie najważniejsza część Twojego maila, ponieważ to właśnie ona sprawi, że ludzie będą chcieli go otworzyć. Bądź kreatywny! Użyj kalamburów lub żartów, aby przyciągnąć uwagę ludzi i dodać element ciekawości, aby zachęcić do kliknięcia.

Na przykład, jeśli piszesz newsletter z hackami organizacyjnymi, możesz spróbować linii tematu jak:

  • "Jak zorganizować swoje życie za pomocą wieszaków na płaszcze (poważnie, musisz tego spróbować)".
  • "Wieszaki na płaszcze: sekret zorganizowanego życia?".
  • "Ten przedmiot gospodarstwa domowego zorganizuje całe twoje życie za mniej niż 5 dolarów".

Zatrudnij Emojis

Emojis to świetny sposób na dodanie dynamiki do Twojego newslettera i sprawienie, że będzie się go czytało z większą przyjemnością. Mogą też pomóc Ci przekazać złożone emocje za pomocą zaledwie kilku znaków. Nie bój się używać ich w treści maila i w liniach tematycznych!

Dołączaj wysokiej jakości zdjęcia, jeśli to możliwe

Uczyń swoje newslettery bardziej atrakcyjnymi wizualnie poprzez dodanie wysokiej jakości zdjęć. Ludzie chętniej przeczytają (i zapamiętają) Twój newsletter, jeśli będzie on zawierał atrakcyjne grafiki.

Personalizuj swoje treści

Pisz tak, jakbyś mówił bezpośrednio do przyjaciela. Pomoże to stworzyć więź z czytelnikami i sprawi, że Twoje newslettery staną się bardziej przyjazne. Używaj przyjaznego, konwersacyjnego tonu i unikaj używania branżowego żargonu, którego ludzie mogą nie znać.

7. Uruchom i promuj swój newsletter

Przygotowując się do uruchomienia płatnego newslettera, ważne jest, aby zacząć tworzyć wokół niego szum. Pomoże Ci to zbudować publiczność i zachęcić ludzi do korzystania z Twoich treści. Nawet jeśli nie masz jeszcze istniejącej grupy odbiorców, to i tak można ją stosunkowo szybko powiększyć.

Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci zacząć:

Posty na blogu

Jeśli masz bloga, możesz napisać post lub dwa o swoim newsletterze lub wykorzystać pop-upy, które zapraszają do zapisów.

Możesz wykorzystać to medium do promocji swojego newslettera, nawet jeśli nie masz bloga. Na przykład, możesz dotrzeć do blogów w Twojej niszy i poprosić o napisanie dla nich wpisu gościnnego. Następnie, na końcu swojego wpisu, możesz umieścić call-to-action (lub CTA) zachęcający czytelników do zapisania się na Twój newsletter.

Możesz również rozważyć założenie konta na Medium, darmowej platformie z setkami tysięcy aktywnych czytelników. Opublikuj post na blogu na temat związany z Twoim newsletterem, aby przyciągnąć uwagę swojej idealnej demografii. Możesz zamieścić linki do swojej strony zapisu zarówno w artykule, jak i w swoim profilu.

Media społecznościowe

Wykorzystaj swoje platformy social media; Instagram, Twitter, Facebook, TikTok i LinkedIn to świetne miejsca, aby opowiedzieć o nadchodzącym newsletterze. Nie zapomnij zamieścić linku do strony zapisu!

Podpis email

Dodaj link do swojego płatnego newslettera w podpisie email. Jest to świetny sposób na promowanie swoich treści wśród wszystkich, z którymi się kontaktujesz i może pomóc Ci dotrzeć do szerszej grupy odbiorców.

Zaoferuj dodatkową zachętę

Rozważ zaoferowanie nowym subskrybentom specjalnego bonusu przez ograniczony czas. (Patreon sprawia, że jest to łatwe do zrobienia!) Na przykład, możesz zaoferować czytelnikowi darmową kopię swojego ebooka, kod rabatowy na jeden z Twoich produktów lub dostęp do ekskluzywnego samouczka wideo, gdy zapiszą się na Twój płatny newsletter.

8. Analizuj i udoskonalaj swój proces

Po wysłaniu kilku pierwszych newsletterów, poświęć trochę czasu na analizę tego, jak to się dzieje. Czy ludzie angażują się w Twoje treści? Jaki jest średni współczynnik otwarć i kliknięć? Ile osób rezygnuje z subskrypcji? To wszystko są krytyczne czynniki, które należy rozważyć, próbując zwiększyć sukces swojego newslettera.

Innym sposobem na uzyskanie informacji zwrotnej jest po prostu zapytanie swoich subskrybentów. Wyślij ankietę lub sondę i zobacz, co mówią ludzie. To może dać jasny obraz tego, co działa, a co nie.

Wreszcie, nie bój się eksperymentować. Próbuj nowych rzeczy i zobacz, co wzbudza największe zaangażowanie czytelników. Nie ma magicznej formuły na sukces, więc próbuj różnych rzeczy, aż znajdziesz to, co będzie współgrać z twoimi czytelnikami.

Podsumowanie

Teraz już wiesz, jak rozpocząć płatny biznes newsletterowy! Zanim jednak zaczniesz, wiedz, że jest to proces. Zbudowanie bazy subskrybentów wymaga czasu, a po drodze będziesz miał wzloty i upadki - tak jak w każdym innym biznesie.

Subskrybenci będą przychodzić i odchodzić, ale bądź cierpliwy i możesz zbudować zrównoważony biznes e-mailowy, który płaci trzy lub cztery liczby miesięcznie. W końcu może to nawet przekształcić się w pełnoetatowy dochód!

ShareTweetPinShare0Udziały