Jak założyć sklep Etsy i zarabiać pieniądze z domu
Zarabianie na swoim rzemiośle może być świetnym źródłem dochodu, a dzięki rynkowi Etsy możesz zarabiać na pół etatu lub na cały etat jako sprzedawca Etsy.
Kupujący zawsze szukają ładnych, unikalnych i ręcznie robionych przedmiotów na Etsy. Jeśli lubisz być kreatywny i chcesz zarabiać w domu, może to być świetna opcja dla Ciebie.
Niezależnie od tego, czy jesteś projektantem biżuterii, twórcą wzorów, artystą, twórcą zabawek, projektantem materiałów do druku, twórcą t-shirtów i tak dalej, możesz znaleźć kupujących na platformie Etsy, którzy chcą twoich ręcznie robionych towarów.
A czy wiesz, że możesz tam również sprzedawać przedmioty w stylu vintage, artykuły rzemieślnicze i towary drukowane na żądanie? Opcje są praktycznie nieograniczone, gdy korzystasz z konta Etsy.
W tym artykule odkryjesz pomysły na to, co sprzedawać na Etsy, opłaty związane z kontem Etsy, jak skonfigurować swoje konto Etsy, narzędzia do wykorzystania w swoim sklepie i wiele więcej! Wszystko w nadziei, że to ustawi twój biznes na sukces.
Pomysły na to, co sprzedawać na Etsy
Przed założeniem sklepu na Etsy, będziesz chciał zrobić burzę mózgów pomysłów na sklep. Możliwości są nieograniczone, a w zależności od trendów, niektóre przedmioty będą sprzedawać się lepiej niż inne. W przeciwieństwie do innych stron eCommerce, Etsy jest rynkiem, który sprowadza kupujących do Ciebie. Nie musisz się martwić o ruch z zewnątrz.
Chociaż możesz korzystać z mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram, aby pomóc w sprzedaży, nie musisz używać żadnego zewnętrznego marketingu, jeśli wylądujesz na gorącej kategorii na Etsy, która nie jest mocno nasycona. Etsy przynosi ruch do Ciebie, jeśli zoptymalizować swój sklep z odpowiednich słów kluczowych.
Kilka pomysłów na trendy kategorie na Etsy:
- Weddings
- Biżuteria
- Odzież
- Przedmioty vintage
- Papier i materiały na przyjęcia
- Dom i mieszkanie
- Materiały do druku
- Sztuka i kolekcje
A to dopiero początek. Zagłębiaj się w każdą kategorię, aby znaleźć pomysły na to, co jest teraz popularne.
Możesz również skorzystać z narzędzia o nazwie EverBee, aby przyjrzeć się swojej konkurencji i zobaczyć, co jest trendy w ich sklepach. Pomoże Ci to zobaczyć, które z Twoich pomysłów dobrze sprzedają się w innych sklepach, dając Ci wgląd w to, czy będą się dobrze sprzedawać również w Twoim.
Inne świetne narzędzia do badań to Marmalead, eRank i Sale Samurai.
Kilka pomysłów na sklep:
- Personalizowana biżuteria
- Sezonowe koszulki lub bluzy (możesz skorzystać z usługi print-on-demand w Etsy!)
- Biżuteria dla druhen
- Szkółka Artystyczna
- Wzory szydełkowe
- Projekty Cricut
- Obrączki Vintage
- Sztuka chrześcijańska
- Sztuka Boho
- Materiały do druku (wykonane za pomocą Canva)
- Naklejki
- Planery
- i wiele więcej!
Podział biznesu na Etsy
Jeśli nigdy nie słyszałeś o Etsy, możesz być nieświadomy tego, jak to działa jako rynek online. Etsy to rynek, na którym właściciele małych firm wystawiają swoje przedmioty na sprzedaż, a Etsy przynosi ruch do ich sklepu poprzez słowa kluczowe i SEO, czyli optymalizację pod kątem wyszukiwarek. To pozwala sklepom skorzystać z wbudowanego ruchu na Etsy, aby napędzić sprzedaż.
Możesz również uruchomić reklamy Etsy, jeśli nie chcesz polegać wyłącznie na organicznych wynikach wyszukiwania z SEO. Nie jest to konieczne, ale jeśli jesteś na bardzo konkurencyjnym rynku, może to pomóc przynieść więcej sprzedaży.
Korzyści ze sprzedaży na Etsy:
- Łatwy w konfiguracji i utrzymaniu
- Wbudowana pula klientów
- Niskie opłaty za wystawienie
- Zaufana platforma zakupowa
- Integracja z systemem Print-on-demand (jeśli zdecydujesz się na sprzedaż POD)
- Ustawienie placu do sprzedaży osobistej
- Łatwa konfiguracja strony internetowej poprzez Etsy
- Łatwe ustawianie kuponów
- Możesz uruchomić sprzedaż na swoich aukcjach
- Akceptuj karty podarunkowe Etsy
- Łatwo skonfigurować witrynę sklepu
- Korzystanie z etykiet wysyłkowych przez Etsy
- I wreszcie, dobre wsparcie, jeśli masz jakieś pytania.
Przegląd podstawowych opłat Etsy
Istnieją opłaty związane z rozpoczęciem sklepu Etsy. Są one dość proste, a znajdziesz je wymienione poniżej.
Zauważysz, że opłaty za reklamę w Etsy są na zasadzie pay-per-click (PPC), ale możesz ustawić swój budżet reklamowy w swoim sklepie.
Opłata za wpis - 0,20$ za wpis
Opłata za transakcję - 6,5% całkowitej ceny sprzedaży
Opłaty za reklamę na Etsy - To jest na zasadzie pay-per-click. Ustalasz swój budżet, a Etsy będzie serwować Twoją reklamę w wynikach wyszukiwania.
Reklamy offsite - Opłata zależy od wielkości Twojej sprzedaży. W tej chwili możesz zrezygnować z reklam pozainternetowych na zapleczu swojego konta.
Opłata za przetwarzanie płatności - Kiedy używasz płatności Etsy, zostaniesz obciążony stałą stawką w wysokości 0,25 USD i 3% ostatecznej ceny sprzedaży, jeśli mieszkasz w Stanach Zjednoczonych. (Będzie się to różnić poza granicami USA).
Możesz wygooglować "Etsy Fees Tool", aby znaleźć darmowe narzędzia, które pozwalają wprowadzić szczegóły swojej oferty i uzyskać szczegółowe informacje na temat wszystkich opłat i kosztów związanych z Twoim przedmiotem, gdy się sprzedaje.
Niektórzy mogą się zastanawiać, dlaczego używać Etsy, jeśli mają tak wiele opłat? To ważne pytanie, a odpowiedź jest taka, że Etsy jest ogromnym rynkiem, przynoszącym ponad 96 milionów kupujących na całym świecie. Kiedy wykorzystać moc wyszukiwania Etsy, aby pokazać się w ich wyszukiwarce, jesteś w stanie wykorzystać ruch na Etsy, aby doprowadzić do sprzedaży.
To jest bardzo podobne do Google w tym, że strony internetowe pokażą się w wynikach wyszukiwania Google, gdy mają zoptymalizowane swoje strony do tego. Kiedy zoptymalizujesz swój sklep, aby pokazać się w wynikach wyszukiwania Etsy, wykorzystasz wbudowany ruch bez potrzeby reklamowania sklepu w inny sposób.
Przewodnik po konfiguracji sklepu Etsy
1. Wybierz nazwę swojego sklepu na Etsy
Nazwa Twojego sklepu może mieć długość 20 znaków. Będziesz chciał się upewnić, że nazwa jest czymś, czego chcesz się trzymać, ponieważ w tym czasie jesteś ograniczony w tym, ile razy zmieniasz nazwę. A kiedy już założysz swój sklep, trudno jest uzyskać zatwierdzenie zmiany nazwy przez Etsy.
Pro tip: Zastanów się nad głównym słowem kluczowym, po którym Twoi klienci będą przychodzić do sklepu, aby kupić Twoje przedmioty i włącz je do nazwy sklepu, jeśli to możliwe. Nie chcesz, aby shove kilka słów kluczowych w nazwie sklepu, ale jeśli sprzedajesz szablony CV, na przykład, nazwa taka jak "Quick and Easy Resumes" będzie lepiej niż coś takiego jak "Szablony Angel".
Jednak nie nastawiaj się na nazwę tak bardzo, że uniemożliwi Ci ona szybkie otwarcie sklepu. Uruchomienie i prowadzenie sklepu jest ważniejsze niż znalezienie idealnej nazwy.
2. Kroki do otwarcia sklepu
- Kliknij na sprzedaj na Etsy.
- Kliknij "Rozpocznij".
- Przejdź przez krótki kwestionariusz.
- Kliknij rozpocznij swój sklep.
- Wybierz swoje preferencje dotyczące sklepu. W ten sposób przejdziesz przez pytania dotyczące m.in. waluty sklepu.
- Wpisz nazwę swojego sklepu.
- Wybierz sposób zapłaty. Dodaj informacje o swoim koncie bankowym. Będziesz musiał również wprowadzić swój numer ubezpieczenia społecznego.
- Dodaj dane swojej karty kredytowej. W ten sposób będziesz płacić za swoje opłaty.
- Stwórz swoją listę. Do otwarcia sklepu potrzebujesz tylko jednego listingu.
- Otwórz swój sklep.
3. Zaprojektuj swój sklep
Kliknij w ikonę sklepu, następnie przewiń w dół i kliknij w nazwę swojego sklepu w lewej dolnej części ekranu. Spowoduje to otwarcie strony Twojego sklepu.
Kliknij w link edytuj sklep, który znajduje się w pobliżu Twojego nagłówka.
Możesz teraz edytować wygląd swojego sklepu.
Projekt Twojego sklepu zawiera następujące elementy:
- Logo w nagłówku.
- Dodanie tytułu pod nazwą sklepu
- Edycja miejsca, w którym znajduje się Twój sklep
- Dodanie ikony sklepu
- Dodanie wiadomości powitalnej na stronie sklepu
- Wybór ofert, które chcesz umieścić w wyróżnionej sekcji
- I dodaj swoje zdjęcia, biografię sklepu i linki.
Pro Tip: Z jakiegoś powodu rozmiar pełnego banera sklepu pokazuje rozmiar, który sprawia, że baner jest rozmazany. Prawidłowy rozmiar pełnowymiarowego bannera to: 3360 x 840 pikseli.
4. Polityka sklepu
Możesz kliknąć na przycisk polityki sklepu, co otworzy sekcję polityki. Dzięki temu możesz edytować już istniejące polityki. Oprócz możliwości stworzenia swojej polityki, możesz również edytować następujące elementy:
- Zwroty i wymiany
- Rezygnacje
- Polityka prywatności
- Oraz polityki stałe, takie jak darmowa wysyłka
5. Dodaj swoje oferty
Kiedy zakładałeś swój sklep, musiałeś dodać przynajmniej jeden wpis, ale teraz, kiedy Twój sklep jest już otwarty i edytowałeś wszystkie zasady i wygląd - nadszedł czas, aby wypełnić swój sklep wpisami.
- Będąc wewnątrz panelu swojego sklepu, kliknij "dodaj listing".
- W prawym górnym rogu ekranu kliknij "dodaj listing".
- Wskazane jest wypełnienie wszystkich zdjęć, które są dozwolone w listingu. W tej chwili jest 10 miejsc na zdjęcia.
- Jeśli masz filmik ze swoim produktem, najlepiej dodaj go również.
- Dodaj tytuł bogaty w słowa kluczowe.
- Wypełnij sekcję "o tym wpisie".
- Wybierz kategorię.
- Wybierz opcje przedłużenia ważności oferty.
- Opisz szczegółowo, o czym jest wpis, szczegóły dotyczące przedmiotu, co otrzymują, itp.
- Jeśli korzystasz z usług firmy zajmującej się drukiem na żądanie, musisz dodać partnera produkcyjnego w tej sekcji.
- Utwórz, a następnie wybierz sekcję dla swojego przedmiotu.
- Dodaj tagi, które są istotne dla Twojego przedmiotu.
- Można również wymienić wszelkie użyte materiały.
- Dodaj swoją cenę, dostępną ilość oraz SKU, jeśli chcesz śledzić stan zapasów.
- Wybierz wszelkie warianty przedmiotu.
- Jeśli pozwalasz na personalizację przedmiotu, kliknij, by ją dodać.
- Następnie podaj cenę wysyłki.
- I na koniec - Twoje zasady.
- Kliknij, aby dodać, co spowoduje, że będziesz musiał zaakceptować opłatę za wystawienie oferty. Po zaakceptowaniu, Twoja oferta będzie żywa!
Brzmi to jak wiele kroków, ale kiedy już się w tym połapiesz, idzie to dość szybko.
Pro tip: Możesz zdecydować się na duplikat oferty. Jest to przydatna funkcja, jeśli niektóre szczegóły dotyczące przedmiotu są takie same w każdej ofercie, ponieważ pozwoli Ci to zaoszczędzić czas i wysiłek podczas dodawania kolejnych ofert do sklepu.
Zacznij sprzedawać na Etsy już dziś
Jak widzisz, Etsy jest doskonałą opcją dla wielu małych firm, które chcą zarabiać na swojej kreatywności i rękodziele.
Niezależnie od tego, czy prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą, czy jesteś spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, Etsy jest świetną platformą sprzedażową.
Nie tylko jest to dość łatwe do skonfigurowania i nawigacji, ale jest to również potężne narzędzie do sprzedaży towarów handmade.
Wielu kupujących ufa Etsy, a to ważna przeszkoda do pokonania przy sprzedaży online. Jako sprzedawca na Etsy, masz już zaufanie kupujących, co jest niezbędne, aby stać się udanym sklepem internetowym.
Sprzedaż towarów nigdy nie wyjdzie z mody. To świetna opcja na zarabianie pieniędzy z domu. A Etsy jest świetnym rynkiem i platformą do urzeczywistnienia swoich marzeń o pracy w domu.
Aby uzyskać więcej wskazówek dotyczących Etsy, sprawdź ten wywiad z Melanie, w którym dzieli się ona radami dla początkujących, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z Etsy.