Jak zarabiać pieniądze na Patreonie
Żyjemy w magicznym wieku, w którym artyści, muzycy, twórcy i nauczyciele mogą zarabiać na życie dzieląc się swoimi talentami online. Od platform social media i Etsy do blogów i kursów online, nie brakuje platform do zarabiania na swoich umiejętnościach i wiedzy. Ale jedną z najpotężniejszych platform internetowych do zarabiania pieniędzy jako twórca treści lub edukator jest Patreon.
Patreon jest sposobem na uzyskanie powtarzających się dochodów miesiąc po miesiącu, po prostu dzieląc się tym, w czym jesteś dobry ze swoją publicznością. Tutaj przyjrzymy się tej platformie i temu, jak możesz ją wykorzystać do zbudowania biznesu, który może generować dochód w pełnym wymiarze godzin!
Czym jest Patreon i jak działa?
Patreon istnieje od 2013 roku i służy jako platforma członkowska, na której możesz sprzedawać subskrypcje swoim odbiorcom. Ogólnie rzecz biorąc, członkowie albo zapisują się, ponieważ kochają to, co robisz i co chcą cię wspierać, albo dlatego, że chcą treści premium lub korzyści, które otrzymują w zamian za ich miesięczną opłatę abonamentową. Każdy może korzystać z Patreon, a jest to szczególnie dochodowa platforma dla kilku nisz, w tym, ale nie tylko:
- Artyści
- Muzycy
- YouTuberzy
- Influencerzy
- Podcasty
- Blogerzy
- Edukatorzy
Wspaniałą rzeczą w tej platformie jest to, że rozpoczęcie jej nie kosztuje nic, a Ty możesz stworzyć stronę jako twórca za darmo. Patreon zarabia pieniądze, biorąc procent od miesięcznego dochodu, który zarabiasz od swoich członków, oprócz opłat za przetwarzanie.
Procent, który biorą zależy od tego, na którym planie jesteś. Na przykład, plan Lite pobiera 5%, ale daje ci tylko dostęp do najbardziej podstawowych funkcji. Większość ludzi decyduje się na plan Pro, który zabiera 8%, ale daje Ci dostęp do większej ilości narzędzi, które mogą pomóc w osiągnięciu sukcesu Twojej strony Patreon, takich jak warstwowe członkostwo, analiza i integracja z aplikacjami.
Otrzymujesz pełną kontrolę nad kosztami członkostwa, co daje Ci największą elastyczność przy tworzeniu modelu biznesowego.
Gdy członkowie zapiszą się do jednego z poziomów nagród członkowskich, będą rozliczani raz w miesiącu przez cały czas trwania subskrypcji. Możesz wypłacić pieniądze w dowolnym momencie poprzez Payoneer lub PayPal.
Jak osiągnąć sukces jako Twórca Patreon
Omówiliśmy podstawy działania Patreon, ale jak możesz wykorzystać go do zarabiania pieniędzy? Prawda jest taka, że każda strona Patreon jest skonfigurowana inaczej, ale istnieją pewne uniwersalne strategie, które pomogą ci rozwijać i utrzymywać stały dochód. Oto kluczowe kroki do znalezienia sukcesu jako twórca Patreon:
1. Określ model swojej strony Patreon
Możesz przyjąć różne podejścia do Patreon jako twórca w zależności od niszy i rodzaju biznesu, który chcesz stworzyć. Na przykład, jeśli jesteś YouTuberem lub influencerem z dużą publicznością, Patreon może stać się platformą, na której Twoi fani mogą uzyskać większy dostęp do Ciebie. W zamian za ich opłatę członkowską, zapewniłbyś im dodatkowe treści lub atuty tylko dla członków, takie jak ekskluzywny dostęp do strumieni na żywo lub treści zza kulis.
James Hoffmann - który ma kanał YouTube o kawie - jest doskonałym przykładem tego typu modelu biznesowego. Daje on swoim fanom wpływ na to, jakie produkty będzie recenzował w następnej kolejności, poprzez ankiety i ekskluzywne treści. W chwili pisania tego tekstu, ma on ponad 7,900 patronów.
Alternatywnie, możesz przyjąć bardziej transakcyjne podejście do członkostwa, gdzie twoi patroni będą otrzymywać treści, których chcą lub potrzebują w zamian za ich opłatę abonamentową. Na przykład Pet Foolery, twórca komiksu Pixie i Brutus, prowadzi konto na Patreon, które daje swoim patronom cztery komiksy miesięcznie za jedyne 1$.
To może nie brzmieć jak dużo, ale biorąc pod uwagę, że twórca miał podobno ponad 13 000 patronów, to sumuje się to do porządnej sumy!
Ostatnim typem strony, którą możesz utworzyć, jest ta przeznaczona dla ogólnego wsparcia. Członkowie nie dostają nic w zamian za ich darowiznę, ale jest to sposób dla nich, aby wspierać to, co robisz. Ten model zazwyczaj obejmuje mniejsze miesięczne wpłaty pomiędzy $1-$3.
Chyba, że lub do czasu, gdy masz duży ślad, podejście transakcyjne jest najlepszym sposobem na wzrost strony Patreon, ponieważ daje członkom namacalny powód do subskrypcji.
2. Skonfiguruj swoją stronę
Bardzo ważne jest, aby być dokładnym podczas tworzenia strony Patreon, tak aby odwiedzający byli zachęceni do subskrypcji. W szczególności, oto elementy, których nie chcesz pominąć:
Zdjęcie profilowe
To oczywiste, ale zdjęcie profilowe jest niezbędne do stworzenia profesjonalnie wyglądającej strony. Możesz użyć zdjęcia głowy, logo lub - jeśli jesteś artystą - zdjęcia swojej pracy.
Zdjęcie na okładkę lub baner
Zdjęcie okładki znajduje się na górze Twojej strony Patreon i jest okazją do spersonalizowania strony. Obraz powinien mieć rozmiar około 1600 x 400 pikseli. Możesz przesłać zdjęcie swojej pracy lub stworzyć je za pomocą programu takiego jak Canva.
Opis "O Twojej stronie"
Ta sekcja jest okazją do poinformowania odwiedzających o Twoim celu na stronie Patreon i o tym, czego mogą się spodziewać po Twoim członkostwie. Nie musi być on długi, ale pamiętaj, aby zawrzeć w nim angażujące informacje, które sprawią, że będą chcieli się zapisać!
Filmik wprowadzający
Chociaż nie możesz przesłać filmu bezpośrednio na Patreon, jest tam sekcja, w której możesz umieścić link do filmu. Chociaż ten krok jest opcjonalny, wideo może przejść długą drogę w przekonaniu kogoś do podpisania się, ponieważ tworzy zaufanie!
3. Zaplanuj swoją zawartość i stwórz wiele poziomów
Planowanie członkostwa jest prawdopodobnie najważniejszym krokiem w procesie, zwłaszcza jeśli przyjmujesz transakcyjne podejście do platformy. Większość twórców tworzy wiele opcji członkostwa zwanych tierami.
Zazwyczaj każdy wyższy poziom powinien oferować więcej korzyści. Na przykład, jeśli jesteś grafikiem, twój pierwszy tier może oferować nową miesięczną czcionkę za 9,99 USD. Następnie możesz mieć drugi poziom, który zawiera czcionki plus nowe szablony Canva i wczesny dostęp do nowej lekcji projektowania graficznego za 19,99 USD miesięcznie.
Chociaż poziomy członkostwa są opcjonalne, zaleca się włączenie co najmniej dwóch lub trzech opcji, ponieważ daje członkom więcej możliwości wyboru i może zwiększyć współczynnik konwersji. Na przykład, niektórzy odwiedzający mogą nie być skłonni zapłacić 20 dolarów miesięcznie za członkostwo w najwyższym poziomie, ale są szczęśliwi, aby dołączyć do warstwy 10 dolarów dla mniej korzyści.
Ważne jest również, aby wycenić swoje oferty odpowiednio. Weź pod uwagę ile godzin pracy pochłania każdy kawałek treści, który tworzysz co miesiąc, zwłaszcza jeśli zaczynasz z mniejszą liczbą patronów.
Na przykład, jeśli tworzenie obszernych, wysokiej jakości tutoriali co miesiąc zajmuje ci 10 godzin, a ty oddajesz je za 2$ od członka, potrzebujesz 50 członków, aby zarobić nawet 100$, co daje 10$ za godzinę twojej ciężkiej pracy. Ale jeśli pobierasz 10 dolarów za członka, zarobisz 500 dolarów lub 50 dolarów za godzinę dla tej samej liczby członków, a to nadal wielka wartość dla twoich członków.
4. Zapoczątkuj swoją stronę Patreon specjalną ofertą
Patreon ma do dyspozycji szereg narzędzi, które pomogą ci w marketingu twojej strony Patreon, jednym z nich jest funkcja ofert. Oferty są sposobem na osłodzenie transakcji dla twoich członków, dając im coś ponad zwykłe nagrody przez ograniczony czas.
Na przykład, możesz zaoferować fizyczny towar, taki jak naklejka lub kubek. Jeśli jesteś artystą, możesz zaoferować oprawiony kawałek swojego dzieła. Jeśli jesteś pisarzem, może to być podpisana kopia twojej książki. Może to być nawet coś tak prostego, jak okrzyk w Twoim następnym filmie na YouTube lub wydarzeniu online.
Możesz zaplanować swoją ofertę z wyprzedzeniem, jeśli chcesz i promować ją wśród swoich odbiorców. Kiedy oferta jest na żywo, będzie ona wyróżniona na tier, na którym jest oferowana, jako sposób na złapanie uwagi odwiedzających i zachęcenie ich do zapisania się!
5. Rozważ włączenie sklepu z towarami
Jeśli zdecydujesz się na plan premium Patreon, możesz otworzyć sklep z towarami na swojej stronie Patreon i zlecić drukowanie swoich projektów na takich rzeczach jak torby, plakaty, t-shirty i kubki. Koncepcja jest podobna do print-on-demand w tym, że musisz tylko załadować projekt, a Patreon zajmuje się jego realizacją.
Ta opcja jest idealna dla artystów lub uznanych kont Patreon, które mają swoich zwolenników. Ważne jest, aby zauważyć, że członkowie kwalifikują się do towarów tylko po zapłaceniu opłaty członkowskiej przez trzy miesiące z rzędu.
6. Ustal cel dla swojej strony Patreon
Kolejną cechą, którą posiada Patreon jest możliwość umieszczenia publicznego celu. Cele mogą być oparte na społeczności lub na zarobkach, i możesz zawrzeć w nich obietnicę tego, co się stanie, gdy osiągniesz ten kamień milowy.
Na przykład, możesz ustawić cel na 100 subskrybentów Patreon i zobowiązać się, że gdy osiągniesz ten cel, włączysz dodatkowy atut do miesięcznego członkostwa. Po opublikowaniu celu, zarówno członkowie jak i publiczni widzowie będą mogli zobaczyć go na swojej stronie Patreon, a także jak blisko jesteś jego osiągnięcia.
Cele mogą zachęcić widzów do zapisania się, jednocześnie pokazując członkom, że aktywnie pracujesz nad czymś znaczącym.
7. Promuj na swoich kanałach Social Media lub blogu
Kiedy już uruchomisz swoją stronę Patreon, nadszedł czas, aby promować ją na swoich kontach w mediach społecznościowych. YouTube, TikTok, Instagram, Facebook i Twitter to świetne miejsca do promowania strony i mówienia o korzyściach z członkostwa.
Inne miejsca, w których możesz promować swój Patreon to posty na blogu, Medium.com, fora i Twoja lista mailowa, jeśli ją masz.
8. Utrzymuj swoją społeczność Patreon
Kiedy już uruchomisz subskrypcję i będziesz miał kilku członków, ważne jest, aby się nimi opiekować. W końcu chcesz, aby każdy członek pozostał w subskrypcji tak długo, jak to możliwe! W tym celu, poniżej znajdziesz kilka sugestii dotyczących utrzymania zaangażowania członków:
Dostarczaj obiecane treści na czas
Pierwszą i najbardziej oczywistą rzeczą, którą możesz zrobić, aby członkowie byli zadowoleni, jest robienie tego, co obiecujesz. Jeśli więc mówisz, że wydasz ekskluzywne treści 1 i 15 dnia każdego miesiąca, upewnij się, że dotrzymasz słowa.
Zamieść trochę darmowej zawartości
Możesz zablokować całą zawartość swojego Patreonu, aby tylko członkowie mogli ją zobaczyć, ale możesz też sprawić, że niektóre treści będą darmowe. Umieszczenie kilku darmowych postów na stronie może dać odwiedzającym przedsmak tego, czego mogą się spodziewać po Twojej stronie i zachęcić ich do zapisania się.
Powitaj nowych patronów
Za każdym razem, gdy masz nowego patrona, dobrym pomysłem jest wysłanie mu wiadomości powitalnej, aby wiedział, że go doceniasz. Możesz to zrobić wysyłając im wiadomość ręcznie lub używając funkcji "notatek powitalnych", która automatycznie wysyła im DM, gdy dołączają do strony.
Interakcja z patronami
Kiedy patroni komentują twoje posty lub wysyłają ci wiadomość, odpowiedz na nie. To pokaże twoim członkom, że cenisz ich opinie i jesteś otwarty na dyskusję. Jeśli masz czas, postaraj się odpowiedzieć na zadane przez nich pytania lub dać im wyraz uznania w przyszłym poście.
Przeprowadzaj ankiety
Zachęcaj do zaangażowania społeczności poprzez regularne przeprowadzanie ankiet. Na przykład, możesz ustawić ankietę dającą im opcje, co chcieliby otrzymać w przyszłym miesiącu lub poznać ich opinię na temat związany z Twoją niszą.
Regularnie publikuj posty
Nawet jeśli wysyłasz wszystkie swoje materiały na początku miesiąca, warto regularnie publikować posty, aby członkowie widzieli, że jesteś zaangażowany w społeczność. Nawet jeśli jest to tylko zdjęcie lub szybka aktualizacja tego, nad czym pracujesz, patroni lubią wiedzieć, co robisz!
Wniosek
Patreon jest fantastyczną platformą do rozwijania społeczności zaangażowanych osób, które kochają Twoje treści. A ponieważ założenie konta twórcy nic nie kosztuje, praktycznie nie masz nic do stracenia!
Jednak pamiętaj, że potrzeba czasu, aby rozwinąć swoje konto Patreon. Możesz mieć garstkę członków, kiedy startujesz, zanim to się wyrówna. Członkowie będą przychodzić i odchodzić, ale jeśli utrzymasz swoją społeczność prawidłowo, będzie ona rosła z czasem. Bądź cierpliwy i konsekwentny, a zobaczysz rezultaty.
Aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia witryn członkowskich, sprawdź te wspaniałe wskazówki od Carol Tice z Freelance Writers Den!