
Porady dotyczące pracy w domu: proste sposoby na zapewnienie sobie produktywności
Praca w domu ma wiele zalet, ale niektórzy z nas mogą czasami zmagać się z problemami z koncentracją i produktywnością. Teraz, gdy coraz więcej z nas pracuje w pełnym wymiarze godzin lub stosuje podejście hybrydowe, postanowiliśmy przyjrzeć się najprostszym sposobom, aby praca w domu była efektywna i satysfakcjonująca.
Przed pandemią, praca w domu była znacznie mniej popularnym elementem życia zawodowego. Jednak po licznych blokadach, wielu z nas przyzwyczaiło się do pracy z dala od biura - a niektórzy z nas nawet ją preferują.
Ale prowadzenie swojej 9-5 z domu, ze wszystkimi rozproszeniami, które się z tym wiążą, może być trudne. W końcu, kto może skupić się na pracy, gdy góra prania spogląda na ciebie z podłogi w sypialni? Jak więc znaleźć równowagę między życiem domowym a pracą w domu?
Wskazówki dotyczące pracy w domu, jak pozostać produktywnym
1. Zoptymalizuj swoje miejsce pracy
Prawdopodobnie wybrałeś już swoją preferowaną przestrzeń do pracy w domu, ale ważne jest, aby upewnić się, że jest ona ustawiona tak, aby pomóc Ci pracować tak płynnie, jak to tylko możliwe, ponieważ - bez odpowiednich ustawień - może okazać się rozpraszająca.
Mamta Gera, trener przywództwa i holistycznego dobrego samopoczucia, która prowadziła sesje na temat zarządzania czasem, ustalania priorytetów i przepracowania, wyjaśnia: "Im lepsze jest to miejsce, tym bardziej produktywny będziesz". Jak więc wygląda optymalne miejsce pracy?
- Stań twarzą do okna, jeśli możesz - Geramówi: "Jeśli to możliwe, spróbuj ustawić swoje miejsce pracy tak, abyś mógł patrzeć na zewnątrz, dzięki czemu Twoja koncentracja i umysł będą zaangażowane." Patrzenie na widok z okna może być również nieco bardziej inspirujące niż wpatrywanie się w pustą ścianę, co może pobudzić kreatywność i większe poczucie spokoju, nawet gdy czujesz się zestresowany. Może to szczególnie pomóc w produktywności podczas ciemnych zim, kiedy objawy SAD często uderzają.
- Upewnij się, żetemperatura jest w porządku-Gerawyjaśnił również, "Upewnij się, że nie jest zbyt gorąco lub zimno, więc temperatura nie staje się rozproszeniem."
- Dodaj naturę lub uspokajające przedmioty do swojej przestrzeni-Mającrzeczy takie jak rośliny i dyfuzory olejków eterycznych w swoim obszarze roboczym, możesz stworzyć spokojniejsze, mniej stresujące środowisko, co z kolei powinno pomóc ci się skupić. Abigail Ireland, strateg ds. wydajności szczytowej i ekspert ds. produktywności, powiedziała: "Użyj olejków eterycznych, aby w naturalny sposób odświeżyć swoje miejsce pracy, promować spokój i nawilżać wewnętrzne powietrze, które było podatne na zbyt wiele centralnego ogrzewania w zimie. Użyj olejku rozmarynowego, miętowego, grejpfrutowego lub eukaliptusowego, aby poczuć się dobrze i poprawić koncentrację." Możesz również chcieć spalić kilka świec zapachowych, które pomogą Ci się zrelaksować.
- Włączaj muzykę, jeśli pomaga Ci się skoncentrować -"Jeśli skupiasz się na jakimś zadaniu, słuchanie muzyki może również pomóc w stworzeniu dobrego środowiska pracy" - powiedziała Gera. Pomocne może być słuchanie muzyki bez słów, np. utworów klasycznych, zwłaszcza jeśli spędzasz dużo czasu pracując ze słowami.
2. Sprawdź, jak działają na Ciebie pewne "hacki" zwiększające produktywność
Istnieje wiele różnych "hacków" produktywności, które mają na celu pomóc ci się skupić - więc jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, dlaczego nie wypróbować jednego z nich, aby sprawdzić, czy pomogą ci zrównoważyć obciążenie pracą?
Kirsty Knight, LCS Certified Mindset & Productivity Coach, zaleca Technikę Pomodoro, która oznacza pracę w 25-minutowych odcinkach (ustaw timer), z 15-minutową przerwą między nimi. "Praca w krótkich, ostrych seriach, po których następuje krótka przerwa, pomoże powstrzymać Twoją uwagę przed kradzieżą przez stosy prania i naczyń, którymi mógłbyś się zająć. Oznacza to również, że co 25 minut masz możliwość rozprostowania nóg (chodzenie przynosi fantastyczne korzyści zdrowotne), zjedzenia małej "przekąski ruchowej" i ponownego napompowania krwi. "
Możesz też wypróbować koncepcję Stephena Coveya "czterech kwadrantów" lub "matrycy zarządzania czasem", jak często się ją określa. Gera przyznaje, że jest to "jedyna metoda, która sprawdzała się u mnie konsekwentnie przez lata. Jest to metoda, która pozwala zaplanować tydzień według tego, co jest ważniejsze.
Działa ona w ten sposób, wyjaśnia Gera:
- Na kartce papieru uporządkuj wszystkie swoje zadania w cztery osobne kwadranty.
- Na górze napisz "pilne" i "nie pilne" (po jednym obok każdego kwadrantu), a z boku "ważne" i "nieważne", co da Ci cztery pola: pilne i ważne; niepilne, ale ważne; pilne, ale nieważne; oraz niepilne i nieważne.
- Na przykład, kwadrant 1 (pilne i ważne) powinien zawierać te czynności i obowiązki, które wymagają Twojej natychmiastowej uwagi, takie jak projekty z terminami lub pilne problemy. Z drugiej strony, Kwadrant 4 (nie pilne i nie ważne) to zadania, których wykonanie byłoby przydatne, ale które nie są niezbędne, np. uporządkowanie skrzynki odbiorczej poczty elektronicznej.
"Celem korzystania z tej matrycy jest to, że można zdać sobie sprawę, gdzie twój czas idzie i pytanie, czy pewne zadania lub działania są rzeczywiście zbliża się do swoich celów, czy nie," Gera wyjaśnił, "Główną nauką z tego narzędzia jest to, że pozwala krok do tyłu i zauważyć, jak spędzasz swój czas w porównaniu do tego, gdzie powinien być spędzony. "
Goal planners mogą być również świetne narzędzia do priorytetyzacji, jeśli nie masz jednego już.
3. Stawiaj twarde granice w kontaktach z bliskimi i współpracownikami.
Jeśli chodzi o wskazówki dotyczące pracy w domu, najważniejsze jest unikanie zacierania się granic. Według Clare Evans, trenerki zarządzania czasem i produktywności, ważne jest, aby ustalić ograniczenia w taki sam sposób, jak w biurze. Oznacza to jasne postawienie sprawy przed przyjaciółmi, rodziną i dziećmi, czego potrzebujesz, gdy pracujesz w domu - a także jasne dla współpracowników i szefów, kiedy będziesz reagować, a kiedy nie
"Może to być trudne, jeśli inni ludzie są wokół ciebie, gdy pracujesz w domu, jak dzieci lub partnerzy", zauważyła. "Jeśli jesteś w swojej 'biurowej' przestrzeni, pracujesz. Jeśli coś cię rozprasza, zrób sobie przerwę, a następnie wróć do pracy. Mogą jednak oczekiwać, że będziesz bardziej zaangażowany. Wyjaśnij, kiedy można, a kiedy nie można ci przeszkadzać i kiedy potrzebujesz przestrzeni lub ciszy."
To samo dotyczy wyznaczania granic w pracy. Victoria McLean, dyrektor generalny i założycielka firmy doradztwa zawodowego City CV, powiedziała: "Ważne jest, aby stworzyć granicę między życiem biurowym i domowym, a nie pozwalać, aby praca przelewała się na czas prywatny.
"Niektóre pomocne sposoby, aby to zrobić może mieć ustawiony czas włączania i wyłączania zegara i timer, aby przypomnieć, kiedy zamknąć laptopa w dół - lub, na koniec każdego dnia włączyć, że poza biurem, a telefon pracy wyłączyć." Są to proste zmiany, ale możesz być zaskoczony, jak wielu z nas pozwala pracy krwawić do wieczorów i weekendów.
Evans powiedział: "To, że pracujesz w domu, nie oznacza, że musisz odbierać telefon poza godzinami pracy". Ciągłe bycie "na" może mieć potencjalnie negatywny wpływ na twoje zdrowie psychiczne, więc ważne jest, aby uniknąć pokusy, aby być dostępnym przez cały czas.
4. Stwórz harmonogram, który będzie przypominał dzień pracy w biurze
Jeśli pracujesz w domu, może to czuć się kuszące, aby po prostu zwlec się z łóżka i natychmiast otworzyć laptopa. Ale jedną z najlepszych wskazówek dotyczących pracy w domu jest stworzenie bardziej ustrukturyzowanej rutyny. Dla Gery, obejmuje to robienie rzeczy dla siebie w takim samym stopniu, jak faktoring w pracy. Powiedziała: "To, co polecam, to stworzenie porannej rutyny, która nie ma nic wspólnego z pracą - na przykład, ciesząc się tą pierwszą filiżanką kawy lub robiąc zdrowe śniadanie." Albo, dlaczego nie spróbować wstać pół godziny wcześniej, aby zapewnić sobie możliwość przeczytania książki przed rozpoczęciem pracy? Taka separacja może mieć kluczowe znaczenie dla produktywności.
Starym, ale dobrym pomysłem jest również przebranie się z nocnej bielizny przed rozpoczęciem pracy. Evans powiedziała w&h: "Przełącz się z trybu domowego na tryb pracy, wstając i ubierając się, zamiast wylegiwać się w piżamie przez cały dzień, choć może to być kuszące. "
Przydatne może być również udawanie, że "przyjeżdżasz" do pracy, a później "przyjeżdżasz" z powrotem do domu.
Clare powiedziała: "[Jeśli masz dzieci], wykorzystaj powrót do domu po biegu szkolnym jako "początek" dnia pracy - lub, jeśli nie masz dzieci, spróbuj zrobić poranny spacer wokół bloku do "biura". Po powrocie jest czas na pracę. Jeśli jesteś już w domu, kiedy 'zaczynasz' pracę, bardziej prawdopodobne jest, że będziesz się w niej nurzał".
W ciągu dnia Evans powiedział również: "Chociaż możesz być elastyczny, jeśli chodzi o swój dzień pracy, nie ulegaj pokusie zbytniego zacierania granic między życiem domowym a zawodowym. Oczywiście rób przerwy w ciągu dnia, aby na przykład wykonać obowiązki, ale ograniczaj je czasowo."
5. Wykorzystaj przestrzeń do koncentracji
Pomimo swoich wyzwań, praca w domu może być niesamowitą okazją do skoncentrowania się na zadaniach bez rozpraszania uwagi przez biuro - więc jedną z naszych największych wskazówek dotyczących pracy w domu jest próba skorzystania z niej. Irlandia powiedziała: "Praca w domu jest świetna, gdy musisz się zagłębić w pracę lub myślenie strategiczne. Wyłącz powiadomienia, ustaw czasowe wyjście z biura i upewnij się, że twoi współpracownicy wiedzą, co robisz - a potem zajmij się zadaniami, na których nigdy nie masz szansy skupić się w biurze. "
Jeśli nie jesteś pewien, jak to zrobić, Abigail wyjaśnia: "Spędź pierwszą godzinę każdego dnia, wykonując jedno zadanie, którego ciągle unikasz, ale które będzie miało duże znaczenie. Zwykle jest to zadanie z kategorii "ważne, ale nie pilne". Wykorzystaj czas, który w przeciwnym razie spędziłbyś na dojazdach, aby utknąć w robieniu solidnych postępów w tym zadaniu."
6. Jeśli masz trudności z pracą w domu, określ dlaczego
Dla niektórych osób, WFH może być szczególnie zdradliwe. Co więc możesz zrobić, aby zwalczyć trudności, jeśli jest to teraz niezbędna część twojego życia?
Emma Langridge, trener biznesu, mówi: "Spróbuj określić, z czym zmagasz się w pracy w domu. Czy jest to samotność, motywacja, rozproszenie uwagi? Kiedy już wiesz, jakie jest twoje wyzwanie, możesz spróbować znaleźć rozwiązanie.
"Na przykład, jeśli problemem jest samotność, możesz zaplanować regularne wideorozmowy z kolegami lub umówić się z kimś na spacer w porze lunchu. Motywacja polega zawsze na tym, aby znać swoje "dlaczego" i przypominać sobie o tym, gdy sprawy stają się trudne; dlaczego pracujesz?" Jeśli to dlatego, że jesteś ultra-pasjonatem swojej roli, zapisz wszystkie rzeczy, które uwielbiasz, aby przypomnieć sobie, dlaczego lubisz tę pracę. Jeśli powody są bardziej praktyczne, przypominanie sobie o nich również może być pomocne.
Dla niektórych osób kluczowa jest również odpowiedzialność. Bez nikogo w domu, kto by z nimi pracował, lub kolegów, którzy by cię rozliczali, skupienie się może być trudne. Jeśli to brzmi jak ty, możesz znaleźć grupy, które organizują rozmowy wideo, gdzie wszyscy są wyciszeni, ale wszyscy są widoczni na ekranie, aby odtworzyć to "biurowe" doświadczenie, ale w spokojniejszy i cichszy sposób.